piątek, 27 czerwca 2014

Pearl and lace bracelet / Perłowa bransoletka z koronką

Zakupiłam ostatnio małe perełki i wzięłam się za robienie biżuterii. Dzisiaj pokażę Wam jak zrobić jedną z bardzo prostych bransoletek.

Produkty:
- perełki (Wasz wybór jak duże)
- nożyczki
- żyłka (lub nitka)
- igła
- koronka

Opcjonalnie:
- rzemyk, pasek materiału, mulina, etc (najlepiej w cielistym kolorze)

1. Przykładamy koronkę/ rzemyk do nadgarstka i sprawdzamy jaka długość Nas interesuje
2. Ucinamy dwa kawałki koronki/rzemyka (o takiej samej sługości)
3. Najlepiej zrobić kropki w miejscach, w których chcemy żeby Nasze perełki się zaczynały i kończyły
4. UWAGA- Ja wybrałam trochę za duże perełki do tej bransoletki i przez to wydaje się ona być trochę masywna. Wybór wielkości perełek tonaprawdę sprawa indywidualna. Można nawet pomieszać mniejsze z większymi
5. Wkładamy perełkę pomiędzy dwa kawałki koronki/ rzemyka
6. Łączymy perełkę żyłką/nitką
7. Wkładamy następną perełkę i znowu łączymy części żyłką/nitką.
8. W momencie, gdy uzyskamy satysfakcjonującą Nas długość, możemy zawiązać Naszą koronkę/rzemyk, czy też po prostu zszyć ze sobą dwie części
9. Bierzemy materiał "oplatający", czyli w moim przypadku koronkową tasiemkę i oplatamy nią boki, które przed chwilą łączyliśmy.
10. UWAGA - stwierdziłam, że oplecenie tylko boków daje trochę mizerny efekt, więc postanowiłam oplec bransoletkę za zasadzie krzyżyka


UWAGI
- wydaje mi się, że lepiej wziąć mniejsze perełki
- koronkę "oplatającą" najlepiej oplatać luźno / można też ją opleść systemem: najpierw lewa strona, później prawa
- moim zdaniem to naprawdę jest prawie bez różnicy jakiego materiału użyjemy na boki. może to być rzemyk, może to być koronka. Najważniejsze żeby można było w to wbić igłę i żeby się nie rozwaliło
- przy zszywaniu perełek należy zwrócić uwagę na to, gdzie wbić igłę (nie za daleko, nie za blisko) żey perełki nie były krzywe, nie nachodziły na siebie albo żeby nie były za daleko
Już niedługo pokażę Wam jak zrobić pudełeczko ze zdjęcia

A także jak zrobić bransoletkę z pudrowo-różową tasiemką



1 komentarz:

  1. A że po znajomości można zamówić z przesyłką do Polski?:)

    OdpowiedzUsuń